måndag 14 april 2014

Dags att knyta ihop säcken

Eller ett tafatt försök att säga "på återseende".
Vi får se vad det blir av det här inlägget till slut :).

Först lite bilder från en solig eftermiddag i trädgården
(jodå, tidigare på dagen bjöds på klassiskt aprilväder
med omväxlande hällregn och solsken).


Dessa ljuvligt blålila färgklickar, som parkerat
under den största tujan i trädgården, får inleda.
Är det någon där ute som vet
vad de heter? Jag har ingen aning :).

Ett projekt som jag tänkt ta tag i under flera
dagar har varit den där mossan. Det var krattan
och jag hela eftermiddagen. Jag ser fram emot en
präktig träningsvärk i ryggen och ömma
latmansblåsor i händerna i morgon!
 


Varmt och gott! Jag fick hänga av mig jackan
efter en liten stund.

När regnet istället hängde både i luften och som en tät
vägg där ute på förmiddagen tog jag mig tid att plantera
om mina tomatplantor. Varje år har jag tänkt att jag ska
förså några frön för att sedan ha att sätta ut när sommaren
kommer, och varje år blir jag lika förvånad när det är
juni och krukorna gapar lika tomma som året innan.

Inte i år :)!


Här är körsbärstomater...


...och här likaså. I bakgrunden står mina nyaste
sticklingar av vita pelargoner. Riktiga terracottakrukor
gillar jag mest!


Så.
Nu till det svåraste.
Det som jag gått och grunnat på i veckor
och velat undvika in i det längsta.

Tiden rinner iväg och jag har svårt att hinna med redan som det är.
Så är det väl för många av oss skulle jag tro. Omständigheter i livet
gör att jag känner att det är dags att växla ner och prioritera om.
Mina inlägg här har varit sporadiska den sista tiden, och de kommer
mest troligt att bli färre, även om jag inte vill sluta helt. För inte trodde
jag riktigt att bloggandet skulle ge mig så mycket, så många nya
kontakter och så mycket positiv feedback. Men det har det!
Tack, alla
som har tittat in här med jämna och ojämna mellanrum,
lämnat en hälsning och förgyllt min dag! Jag har glatts och 
läst alla, ibland fler än en gång :).

Det blir
tomt.

Min butik kommer jag att hålla vilande om en tid (meddelar här
framöver när) för tiden kommer inte att räcka till för att sköta både mitt
"lönejobb", för familjen och min älskade butik. Men vem vet vad
framtiden kommer att erbjuda av spännande utmaningar ;)? 

Den 4 maj
kommer jag dock att ställa ut och sälja på 
Rydaholms Vårmarknad!

Då kommer jag att ha med mig lite nyheter som jag inte
har visat upp här på bloggen än.

Välkommen om Du har vägarna förbi!

Jag vill önska Dig en fin och
välsignad påskhelg.

På återseende :)!


14 kommentarer:

  1. Det är lungört du har under din tuja! Jag har hittat en liten planta i skogen! Därför vet jag att det är lungört för jag blev nyfiken och slog upp bilder på den.
    Förstår att din tid inte räcker till, men så roligt att du fått lite frön i krukorna. Jag hållet med dej om att lerkrukor är fina.
    Jag har dej i min läslista så jag kommer inte att missa om det skulle komma ett nytt inlägg.
    Det har alltid varit trevligt att titta in här.
    Ha det bra och jag önskar dej också en fin påskhelg!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du tittar in :)! Dina besök gör mig alltid glad. Tack för informationen om blomman. Den lyser verkligen upp där den växer. Ha en riktigt fin påskhelg!

      Kram ~ Maria ~

      Radera
  2. Ja men , så är det i bland... att man måste prioritera... MEN! kommer så klart
    att sakna dig! STOR KRAM och hoppas vi "syns" i framtiden! och...
    GLAD PÅSK! så klart... =)
    Sofia

    SvaraRadera
  3. Visst är det så. Tack för ditt besök idag :)! Jag hoppas också att vi "ses" snart igen. Jag kommer säkert inte kunna hålla mig borta från din bod.

    Kram ~ Maria ~

    SvaraRadera
  4. Det är viktigt att man gör det som känns rätt för stunden. Har varit trevligt att titta in hos dig och om du gör några inlägg i framtiden så kommet jag läsa dem :) Hoppas att du också får en trevlig och välsignad påskhelg. Var rädd om dig och lycka till på marknaden :) Kram carolina

    SvaraRadera
  5. Tack snälla du för din fina hälsning! Välkommen igen :).
    Kram ~ Maria ~

    SvaraRadera
  6. Men hej vännen! Tänkt berätta lite detsamma för dig! Har känt att det här med bloggeriet inte är så viktigt och inte lika roligt längre! :( Känner att jag liksom har gjort det nu... behöver utvecklas och komma vidare till ett nytt kapitel i livet! :) Problemet är bara att jag fortfarande vill fota!! Så där kommer mina funderingar och kluriga lösningar fram till något av en kompromiss! Hoppas snart få till något hyfsat bra!!! ;)

    Kram på dig och må och rå om er till påsk!
    Bettan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blir så glad över din hälsning! Visst är det svårt att ta det där steget. Men dina bilder skulle ju kunna bli en bok :)! En inspirationsbok för folk med inredningsdrömmar. Det skulle bli finfint, det! Ha en fin påsk och ta hand om er :).

      Kram ~ Maria ~

      Radera
  7. Lycka till! Glad Påsk! Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :). En glad påsk till dig också!

      Kram ~ Maria ~

      Radera
  8. Detsamma till dej... låter som att du prioriterar rätt, att blogga tar mycket tid. Men ser fram emot att kanske få höra av dej nån gång i framtiden!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas kunna vara tillbaka på en mer regelbunden basis senare, och nåt litet inlägg däremellan blir det då och då för helt vill jag inte lägga av. Tills vi "syns" igen, ha en fin påskhelg och en härlig vår :)!

      Kram ~ Maria ~

      Radera
  9. Jag förstår att det är svårt att få tiden att räcka till, jag får det inte utan skriver oregelbundet och läser bloggar oregelbundet... Det har alltid varit så mysigt att kika in här, jag kommer att sakna det! Njut av våren, det finns så mycket vackert nu.

    Ha en underbar fortsättning på veckan.
    En stor kram med förhoppning om att vi syns igen på ett eller annat sätt.
    Anne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din hälsning. Dina besök har glatt mig varje gång :). Jag skulle tro att här kommer nåt inlägg då och då, om än väldigt sporadiskt. Jag hoppas vi ses då!

      Kram ~ Maria ~

      Radera