lördag 14 juli 2012

Några bilder från butiken...

...vill jag passa på att visa så här i sommartid.


Den gamla disken har jag fått efter min farfar som var köpman på sin tid.



I skåpet med glasdörrar finns både keramik av min goda vän Lisen Johansson, samt vimplar, kuddar och löpare/bordtabletter i min serie Änglalika©.


Något jag är väldigt glad över i butiken är den öppna spisen. Det är inte möjligt att elda i den för närvarande, men några levande ljus får brinna där i alla fall. Bilden är från i julas, därav bocken.


Jag vill också visa upp dessa rariteter ur sortimentet: 
Nylonstrumpor för strumpeband - 50 kr/par
Också dessa är från min farfars tid som köpman, gissningsvis från 50-60 talet. Finns i mycket begränsat antal och storlekar och tillverkas, mig veterligen, inte längre.

Helgen den 4-5 augusti 
har butiken öppet igen, men som vanligt är Du välkommen att höra av dig för andra överenskommelser.

Välkommen!

4 kommentarer:

  1. Your shop looks very nice. :)

    Greetings, Claro

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much for your sweet visit and nice comment :)! I'm so glad you like my shop.

      Maria

      Radera
  2. Everything is so pretty.
    Thank you for visiting my blog and for the very sweet comment. Have a wonderful week. Connie :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you:)! I wish you a wonderful week also.
      Maria

      Radera